Het werk van een vastgoedbeheerder – Financieel

01-11-2024

Het werk van een vastgoedbeheerder is nooit saai. Wij behartigen de belangen van woningeigenaren en zijn het aanspreekpunt voor huurders. In deze serie willen we een aantal van onze werkzaamheden verder uitlichten.

Ten eerste de financiële kant. Want wat voegen wij als beheerder toe?

Wij ontzorgen volledig in het financiële plaatje. De eerste betaling van de huurder (eerste huurperiode, inclusief eventuele servicekosten, en de waarborgsom) zal altijd aan ons voldaan worden.

Daarna sturen wij maandelijks, tijdig, elke huurder een factuur voor de huurbetaling. Daar wij veel werken met zakelijke huurders is het opstellen van een factuur noodzakelijk.

De voldane huurpenningen worden altijd tijdig verrekend met de woningeigenaar. Eventuele reparaties of onderhoudswerkzaamheden die zijn uitgevoerd (hierover in een volgend deel meer) worden hiermee verrekend. Uiteraard zijn verrekeningen altijd vooraf bekend en volledig transparant.

Wij handelen servicekosten en eindafrekeningen van nutsvoorzieningen af met de huurders.

Tot slot wordt na de uitvoering van een eindinspectie de woning, indien nodig, hersteld en regelen we de afhandeling van de waarborgsom met de vertrekkende huurder.

Kortom, u bent en blijft volledig op de hoogte, maar u kunt de volledige uitvoering met een gerust hart aan ons overlaten.

Wilt u meer informatie over Vastgoedbeheer? Klik dan hier: Vastgoedbeheer.