Storing melden
Heb jij een defect in jouw woning?
Laat het ons weten!
30+ jaar ervaring
Huurwoningen Groningen
Vastgoedpartner voor eigenaren
Reparatie nodig?
Fijn en veilig wonen vraagt zorg en onderhoud. We helpen jou als huurder van van der Meulen Makelaars natuurlijk verder bij een defect of noodzakelijk onderhoud.
Reparatie stappenplan
Defect ontdekt? We bekijken of dit op te lossen is door jou of dat wij als beheerder je hiermee verder helpen.
Tijdens de huurperiode kunnen er gebreken aan de woning ontstaan. Het is belangrijk om te weten welke kosten voor rekening van de huurder zijn en welke voor de eigenaar. De rijksoverheid maakt hierin onderscheid, en op hun website is een gedetailleerde lijst te vinden die aangeeft wie waar verantwoordelijk voor is. Mocht het onduidelijk zijn? Laat het ons weten.
Naast de lijst van de overheid zijn de volgende kosten voor rekening voor jou als huurder:
- Schade die je zelf hebt veroorzaakt.
- Ontstoppen en schoonhouden van de afvoer, het riool, ventilatiekanalen en schoorstenen.
- Schilderwerk, plamuur en behang aan de binnenmuren.
De kosten voor de eigenaar omvatten doorgaans:
- Groot onderhoud, zoals schilderwerk aan de buitenkant en het vervangen van de Cv-installatie;
- Slijtage van onder andere: meubilair, kranen en/of sluitingen;
- Onderhoud van de gemeenschappelijke ruimtes.
Valt jouw defect onder de verantwoordelijkheid van de eigenaar? Dan kan je bij ons terecht, bij urgente defecten ook buiten kantooruren. Bel daarvoor 050 210 0254.
Bij twijfel over de verantwoordelijkheid of oplossing kan je ons altijd raadplegen. We helpen je graag verder. Tijdens kantooruren zijn we bereikbaar via 050 318 89 89 of info@vandermeulenmakelaars.nl
Melding maken?
Wij horen graag wat de storing is.
Voor calamiteiten buiten kantooruren zijn wij te bereiken op